Det här är min dödsångest

"Det här är min dödsångest"



Tillslut tröttnade dem på mina kväden
Portad från dem som gav mig smäktade opiater
Blodfyllda hostattacker, kväljande smärta vrider min insida
Gallan i min strupe vända, min rädsla vinner
Helt sluka mitt sanna sinne och lämnar mig skakandes

Blanka blick vacklar och fuktig kind stryka
Så lite med tid att leva
och så mycket som försummats
Förlamad av min panik
kommer ej ur min onda cirkel
här vaggas jag ändlöst av min abstinens

När mötte jag sömnen senast?
Vågar ej kliva mina steg
ty maror suktar efter min ankomst
De tråna, de dra mig ner i djupet
De njuta, de låter inte mig ytan nå

Min fruktan eskalerar taktfast
Sanden ständigt rinna
Den sista dagen i mitt liv kommer
Men jag vill få en paus,
låt mig få andas ut
Jag hinner ej njuta
förrän det plötsligt är över


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback