Vidriga mättnadskänsla

"Vidriga mättnadskänsla"



Gemena individer likt diffusa skuggor smeker obehagligt min rygg

Det är dem, dessa gestalter som härjar kring min huvudskål

som åter dragit mig tillbaka ur min flykt från verkligheten


En hastig våldtäkt av skräck

Saliven finner smak, sinnet vaknar

när sotet skaver ovant ner i halsen


Det är hot, det är våld, det är tvång!

Dessa slangar...

Det är sorg, det är skam, det är tvång!

Enteral nutrition...

Det är hat, det är stopp, det är tvång!

  

Jag viker mina naglar längs de kalla väggarna i mitt förseglade krematorium

Flykten känns allt mer som omöjlig när speglarnas skeva bilder förvanskar min syn

Det är slut på den blinda jakten efter makabra tillfällen att famla runt i mörkret


Min kreativitet har alltid censurerats

Du har sett ner på mig som levererat

Mitt liv är ju ett estetiskt mästerverk!


Det finns ingen frihet för underskattade harlekiner

Förr så kastades vi i brunnar nu förvaras vi i tysthet

I slutna avgrunder där vi att aldrig kommer att återse ytan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback