Några tusen tecken

"Några tusen tecken"



En blek statist kliver av min scen
med ett spel jag kritiserat kallt
Uppe på tron lever jag falskt
Duger du ej riktas du bort

Minnet lever destruktivt
när dygnet spiller ur sin sand
Glorian är såld för bättre procent
Vakande själlös vid Gehennas port

Trots min värkande déjà vu
välkomnar jag en främling blint
När min syniska förmåga skapar kaos
Bevisar du din statist ett genombrott

En illusion med stela porträtt
startar en leverans av enkla ord
Stunder med manande potential
För en bättre rytm till dygnets väl

Stöpta för en särbehandling
med vag kunskap om varandra
Envist trotsar vi alla ramar
Vem skriver våra repliker?

Varven mellan oss lider
när man nämner vår distans
Tillsammans med ett faktum
Lusten dräps omedelbart

De drömmer sig nog ofta bort
utan att se en självklarhet
Två sinnelag söker bortkommet
Tänk att fyra ögon ännu blundar

En omdömeslös prövning
leder oss till nya emotioner
Känseln bedömer allting ljuvligt
Behöver man bruka synen?

Efter några tusen tecken
som läker och skyler svärtan
Förblir ändå frågetecken permanenta
Men lämnar kvar ett ljummet spår

Kommentarer
Postat av: Emma

heheh, allt är bara befogat, det är kanske egentligen ja som skall tacka, fast å andra sidan låter det så överdrivet artigt och falsk, så jag låter bli:P

2009-03-02 @ 17:34:37
URL: http://ungsynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback