Min valkyria

"Min valkyria"



En bärsärk med mjödets sötma som svaga punkt

fumlar runt i kalla skogar efter nya strider

Sicksackar mellan dessa torvmarker

trots att kompassen slutat snurra för en evighet sedan

Men nu hörs ett lugn mellan andetagen

Han har funnit sin ro i en valkyrias famn


En vacker siluett

Med hy som gyllene velour

Och de himmelsblåa ögonen

De skiner unikt

Av en stridserfarenhet

De driver våra fiender på reträtt

Ack vad jag inte förmår förklara

Kan ej beskriva den ljuvlighet jag ser


Här har nåden hittat rätt

och potentialen finner inga begränsningar

Hon bäddar rojalistiskt paulunen

med värme för den ärrade kroppen

Lustarna skapar inte bedrövelse numera

För ögonblicket omdanas sorgen till passioner


Trots att du försvarar

Så pass att blodet rinner

Finns det något annat

Det som stadgar tryggheten

När striden tystnat

Sjunker du ihop amoröst

Den guldbeprydda brynja lättas

Nu hörs dina hjärtslag


Huvudet mot axeln vilar

och din hand stryker längs nacken

Små, hugsvala ord får ögonlocken tunga

och snart nog infinner sig sömnen

Han har fått sin åstundade vapenvila

nu vilar krigaren för första gången i sitt liv


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback