Ack för vår skrala tyngdkraft

"Ack för vår skrala tyngdkraft"



Vi var torr luft

Ensliga fån

Vi stegade snett

Vi är torr luft

Ensliga fån

Vi stegar så snett


Svart afton där tyngdlösa fötter vandra

nästan ett halvt land ifrån famnen

Jag vältrar mig i min sanitära olägenhet

medan någon annan dina rosor bevattna


I min prakt jag lär sitta i flera timmar

innan uret min verklighet väcka

Jag är ej kapabel att leva mitt liv

i min värld där trösklar så bittert bliva höga


Vi var torr luft

Ensliga fån

Vi stegade snett

Vi är torr luft

Ensliga fån

Vi stegar så snett


Din granna blick av akvamarinhölje

med en blodsprängd vrakdel bör ej blandas

Ditt kungarike jag ej vill beträda

med min lort din omgivning bara förfära


Ett långsamt ögonkast jag skänka

din nutida front som minerad bliva

Men det är så när värt att livet offra

för det hem där jag ej har tillstånd att leva


Vi var torr luft

Ensliga fån

Vi stegade snett

Vi är torr luft

Ensliga fån

Vi stegar så snett


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback