Ve för kärleksaggressioner

"Ve för kärleksaggressioner"



Jag vet att jag var lycklig i din famn
Jag vet hur glad jag blev av ditt skratt
Jag vet att ditt leende alltid smittade
Jag vet hur din personlighet värmde mig
Jag vet att du besvarade mina känslor
Jag vet hur du alltid kämpade för oss båda

Jag vet hur svårt vi kan ha att hålla sams
Jag vet att det kan uppstå pinsamma dispyter
Jag vet hur envist säkra vi kan vara på vår sak
Jag vet att det alltid leder till hat och besvikelse
Jag vet hur många gånger det sker per månad
Jag vet att det tär och tillslut blir det stopp

Jag vet att ingen inte vill stanna upp nu
Jag vet hur besvärligt du har att förstå mig
Jag vet att det är för sent med allt positivt
Jag vet hur omöjligt det för tillfället uppfattas
Jag vet att framtiden känns hopplöst långt borta
Jag vet hur tungt det blir för att försöka igen

Jag vet hur hårt mina aggressiva ord svider
Jag vet att en drastisk förändring behövs
Jag vet hur vidrigt självgod jag alltid varit
Jag vet att vi båda behöver tid för att tänka
Jag vet hur viktigt det är att inte tappa kontakten
Jag vet att vi båda behöver varandra i fortsättningen

Jag vet att vi båda orkar kämpa vidare
Jag vet hur vi ska bevara relationen
Jag vet att det kommer kräva massor av tårar
Jag vet hur mycket som fortfarande är intakt
Jag vet att det som förstörts kommer att lagas
Jag vet hur viktigt det är att hålla ihop

Jag vet att du var lycklig i min famn
Jag vet hur glad du blev av mitt skratt
Jag vet att mitt leende alltid smittade
Jag vet hur min personlighet värmde dig
Jag vet att jag besvarade dina känslor
Jag vet hur jag alltid kämpade för oss båda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback