Mentorns röster

"Mentorns röster"



Jag ville vara snäll
Han är min mentor
Under mina första år
Och har alltid varit rar
Delat sin kunskap
Han gav mig inbjudan
Jag tackade självklart ja
-

Jag är hennes mentor
Det har gått två år nu
Hon blir bara sötare
Och lär sig allt mer
Jag gav henne inbjudan
Nervöst men bestämt
Rösterna tackar mig

-
Jag skyndade mig hem
Bytte nästan om i duschen
Rosa linne med glitter
Med matchande ting
Provar sminka mig
Första gången jag testar
Rustad för avfärd
-
Jag var hemma idag
Tankarna och rösterna
Har inte hunnit äta
Orkar inte tvätta mig
Vill inte vänta längre
En rutten timme kvar
Får svetten att rinna

-
Jag trampar sakta
Stannar vid diket
Plockar lite blåsippor
Bara några meter kvar
Upp för verandan
Plingar på dörren
Han låser upp
-
Jag släpper in henne
Hon är sötare än vanligt
Kramen skärrar mig
Frågar vad hon vill ha
Jag lyssnade inte
Något ska hon allt få
Det har jag bestämt

-
Jag får sitta ner
Soffan luktar salt
Mattan känns kladdig
Jag vill ha saft
Han fyller ett glas
Tjatar om att dricka
Det smakar inte rätt
-
Hon dricker sakta
Det kommer att ta tid
Jag vill göra det nu
Det spänner och värker
Frågar en gång till
Hon vill ha godis
Och hon ska få smaka

-
Jag börjar bli yr
Men godis vill jag ha
Han sitter bredvid
Det han bjuder på
Är inga godsaker alls
Bara något äckligt
En syrligt stinkande grej
-
Jag står inte ut längre
Hon svimmar snart
Kläderna slits av
Bara svagt motstånd
Ingen kan hindra mig
Hon smakar gott
Rösterna vrålar

-
Jag förstår ingenting
Vad händer mig?
Jag kan inte fly
Kan nästan inte se
Klarar inte hålla emot
Det värker och svider
På sjuka ställen
-
Jag är så upphetsad
Vill köra den i munnen
Hon säger inte nej
Bara att föra in den
Djupare för varje gång
Men vad händer?
Varför äcklas hon?

-
Jag kvävs nästan
Saften ändrar riktning
Kastas upp ur munnen
Spyorna strömmar kring
Något stort i halsen
Det finns inget stopp
Jag vill åka hem
-
Vilken vidrig unge
Jag skickar henne hem
Hon får inte berätta
Tillbaka i ensamheten
Men rösterna är kvar
De vill få ett slut
Jag måste försvinna

-
Jag vaknar upp
Ligger på akuten
Det ömmar överallt
Mest nedanför naveln
Han är tydligen död
Det skulle vara skönt
Att följa hans spår

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback