Elegi till Cecilia

"Elegi till Cecilia"



Rysande behag

Hudens fuktiga yta knottra sig

Morgonens första timma kyler angenämt två trötta byten

Solens strålar värmer ej,
blott ungt ljus den skänka

Nu skjuts mörkret kring dina ljuva former undan

och tänder åter lust i oss båda

Dina läppar viskar om natten

när daggen dunsta av den tropiska glöden

och om njutningen som fick nattens tid att bli betydelselös


Ljuvliga läte

Du sjöng för mig,

du sjöng om mitt hjärta

Den poesin äro dränkt av toner från ovan

dit melodin tillslut återvända

Tänk, alla stjärnor som bevittna vår dans

steg för steg när vi blev förda av animala drifter

Tänk, du lät dig vara primitiv,

till naturens grundlagar sänkas

och släppa din instinkt fri längs den yttersta gränsen


Tänk, i min euforiska fantasi finnes du,

i drömmen äro du placerad

Där upplevs inte mina förtvivlade hinder

Men Cecilia,

dina ögon lär förbli våta

när min hand mist sitt trogna fäste

och din lena kind inte längre går att nå

Orden blev stumma

när ett leende förlorade sin forna förmåga

Utan ärliga lov att vidröra dina dova känslor

lär vår kyss för evigt bli förlorad,

lika söndrad som den beska verkligheten


Kommentarer
Postat av: Emma

Om jag hade varit blödig nog hade jag nog fällt en tår eller två, i ren beundran faktiskt.

Och med risk att låta tjötig, men fuck va du e bra!

2009-02-28 @ 23:00:49
URL: http://ungsynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback