Den gråt som i mig välver

"Den gråt som i mig välver"



Begrunda vad teatersminket döljer

Där bakom finns en solkig historia,

en ominös pestsmitta som tagit över

När euforin sina, ty när lyckan mig övergav,

täcktes den gråt som i mig välver

med kalkerade fasader av glädje


Leende skådas, ett skratt höres

Varför skiner jag så förtjusat?

En upphaussad imitation av en gemytlig aktör

Får frost förvandlas till en fiktiv mist


Med surnade supar som torkar bort ögats sista tår

Min humor sköljes ner med tveksamma medel

Allting faller på rutin och tristessen blandas bort

Min publik förväntar sig ingenting mer

Ridån faller skyndsamt, börja applådera

Höj skådespelet så högt att det blir allas verklighet


Kommentarer
Postat av: Anonym

ey, sötnos, har du gatt och dött fullkommligt?

2009-11-02 @ 19:56:48
Postat av: Emma

hej, ville bara uppmana dig att inte sluta skriva, jag läser dig fortf och gillar det verkligen, men det var ett tag sen det kom uppdatering.

Hade gött:)

2009-11-24 @ 11:15:45
URL: http://tandernapatork.blogg.se/
Postat av: Emma

hej, ville bara uppmana dig att inte sluta skriva, jag läser dig fortf och gillar det verkligen, men det var ett tag sen det kom uppdatering.

Hade gött:)

2009-11-24 @ 11:15:49
URL: http://tandernapatork.blogg.se/
Postat av: Anonym

"Höj skådespelet så högt att det blir allas verklighet"

Fantastisk mening. Du skriver bra och skarpt.

2010-09-26 @ 11:37:57
URL: http://trollsaga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback