Min labila existens

"Min labila existens"



Några hundra meningar skulle inte
forcera mig till vad din vilja berättar
Skarpa beslut från dina begär
blir diffust damm som jag borstar av
 
Jag känner mig själv diffus
när jag förstör individers närvaro
Ty jag sekunderna tidigare gav
givmilda meningar direkt från hjärtat
 
Min kropp gråter varje gång
jag behandlar oskyldiga som grus

När det blir ett tempo jag inte klarar av
förvandlas allt jag gör till hopplöshet
 
Desto oftare det händer
Lever allt mer ondskan
Desto oftare det sker
Känns ondskan äkta
 
Min ondska är numer verklighet
Jag litar starkt på de mörka känslorna
De ger mig den enda energi jag behöver
Men ändå känner jag mig utsiktslös

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback