Eutanasi

"Eutanasi"



En dörr

Ett lås

En kyss

Ett gift

En grund

Ett fall


Tunga vidrör längs bleka hals

fjärmar gnistan som söker

Sökande med blinda förhoppningar

när giftet forsa ut i kroppen


Torra ögon av ansträngda vanor

slockna efter partisk kraftmätning

Unikt isolerad där andra sakna sikt

Och utåt äro allting illusorisk förargelse


Du har reserverat min eutanasi

Det rysa längs din rygg av behag

när skalet sveper kring mina handlingar

Allting bäddat för att lätta upp din onani


Ett liv

En värld

Ett kall

En själ

Ett kaos

En grav


Kommentarer
Postat av: Anonym

visst kommer du inte sluta hata mig,

men jag tycker fortfarande om din poesi. jag tror du uppskattar det. och det här är bra.

2008-09-02 @ 18:21:15
URL: http://thereisnotimeforus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback