Vila vill jag i grafven

"Vila vill jag i grafven"



Hur jag än vänder

Vart än jag sänder

Min stirrande blick

Skapas en dån

Bland alla exceptionella fån

Som trots säger drick

Vid all harm

Skadas min arm

Till ett vidrigt skick

Hör knivar skruva

Känn den jästa druva

Märk hur det sedan gick

Droppar på min aska

Ur min bedårande flaska

Den krankt underbara kick


Noga ska jag överväga

De sista orden som munnen äga

De forna ting som nu börja glöda

Dina ögon startar nu blöda


Ni säger åt mig att ligga still

Sänka mig i min unkna doft

Så öppnas liggsåren en centimeter till

Och jag förväntas bliva ett obetydligt stoft


Men jag vill hellre svänga

Medan hon kring halsen klänga

Inte slutar mig lusta

Hon ska skrika ut sin död och pusta


Ni behöver ej traggla att vi ska ligga still

Jag lever med min dryckesfantasi

Jag lever med vad fan jag egentligen vill

Och jag förväntar mig att ingen skall lägga sig i


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback