Vaggan fylldes med hat

"Vaggan fylldes med hat"



En gång kunde jag skåda solstrålar med glädje


Det droppar regn och huvudet lättas från greppet
Ett hårt tag har länge pressat mig till vansinnesdåd
Utan möjligheter att lyckas befalla mig själv
rusar kroppen mot dunkla avgrunder


Mörker och svärta kyler min varma själ


Länge vandrar man med det här beteendet
Psykiska besvär kombineras med gifter
Toxiner skapar alltid flera mentala obehag
och mynnar ut till fysiska plåganden


Ett hyperaktivt bankande i bröstet måste förlamas


Hoppet övergav mig vid födseln
Trösten uteblev när supen glimmade
Stödet existerade när jag pressades
att hålla med om andras förmenanden


Tack för att jag vaggades till ett meningslöst hat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback