Tesaurus

"Tesaurus"



Mina ord
Samlas ihop
Möbleras om
Publiceras


Min skatt blir offentlig
Öppen för allmän beskådning
Varsågod till gråt och vånda
Stjäl mina tankar, stjäl min röst
Är man sadist när man delar ångesten?


Vet inte vad man ska förstå
Når man något högt?


Jag riktar sällan orden rakt
Någon sanning existerar
men bara i små portioner


Jag vill ha mer än femton minuter
Ge mig en chans att briljera


Mina ord
Publiceras
Mina ord
Avdunstar


Sedan kommer mörker
Bringar tystnad åter


Dem man berör
Skakar av sig med en axelrörelse
Man kan dras med men aldrig förstå
Blunda eller vara helt blind
Hosta fram din kritik som faller
Det enda äkta som faller är tårar


Det är mitt liv du läser
Det är mitt hjärta du begrundar
Tomt och ensligt
Där vill du inte vara kvar
För här kan man ta på orden


Mina ord
Plockas bort
Sorteras om
Avdunstar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback