Nacken min vilar

"Nacken min vilar"



Nacken min vilar
Mot bilan som skaver argt
Hur hamnade jag här?
Vem lade mig här?

Flaskan är öppen
Under armen ligga och värma
Hur fyllnade jag till?
Vem sa åt mig att supa?

Oj vad det värker i lederna mina som igår var smorda
Nu gör sig en rostig reumatism påmind
Igår var det dans med djävlar och vackra dryader
Men morgonens starka sken bildar bara en siluett av det som var en gudom

Benen är sneda
Knäna svaga så det stör
Hur ska jag kunna komma opp?
Vem ska hjälpa mig hem?

Tungan är svart
Munnen osar som slutet
Hur skapar man en situation?
Vem vill hindra mig igen?
Framtiden är krum

Det finns ett minne av en mätress från gårdagens bravad
Men min dress är ingenting som lockar någons ögon att vila
Det var nog bara en av de drömmar som höll min döende kropp vid liv
Inte lika verklig som när alla rosor hinner dö innan de hamnar i min bukett

Som ryggraden min just nu
Hur litade jag på ruset?
Vem gav mig dropparna?

Sagan är över
Den här gången lever ingen
Hur blev du så lycklig?
Vem gav dig guldet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback