Kronisk skrivkramp

"Kronisk skrivkramp"



Blocket har varit svalt under vår period
Med tillåtelse dödade du min kreativitet
En känsla av glädje blandar sig in i vardagen

Inga tårar förvandlas till ord nå mer

Bröstets tunga stenar har blivit till grus
Lättnad sprider sig bredvid din varma sida
Ett behag som får pennan falla ur greppet

En punkt raderar bort all grundlös dunkelhet

Kärleken växer fritt och odlas utav blickarna
Men ett öga kan så lätt tolka en rörelse fel
Som följd blir dagen täckt med en mörk nyans

Hjärtan bryts ner så lätt när dem väl börjat vittra

Vart försvann den lugna trösten vi gav varandra?
Vilka vidunder har vi förvandlas till egentligen?
Vem styr denna idiotiska dragkamp mellan oss?

Ensam och trött förvisar jag livet igen

Men blockets blad är fortfarande lika kyliga
Trots den mörka känslan greppar jag ej pennan
Min kreativitet kommer aldrig mera åter

Försvunnen tillsammans med min enda meningsfullhet

Kommentarer
Postat av: Anna

Mm, håller med om att man ibland blir trött på Aftonbladet som när de skriver att det inte finns några aktiva bra poesibloggar...



Den här dikten var hursomhelst grym!



Kram

2008-06-09 @ 09:21:20
URL: http://snappla-av.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback