Det är bara vi sinnessjuka som begriper varandra

"Det är bara vi sinnessjuka som begriper varandra"



Du berättade att sorgen inte ska blandas med sprit
Men vem gav dig rätten att själv vrida på korken?
Vems ångest är det du egentligen sköljer bort?

Jag har ingen aning om hur man ska ta hand om sig själv
När det kommer försök till egna initiativ
får alltid sinnet fantasier och lägger in ett högmod

(Rasar)

Du lyssnar villigt på snyftningar och självmordsplaner
Blir förstående med en varm tanke kring orden som delas ut

Förvisso till ett pris
Har man inte råd får man stanna hemma med sin kopierade svält

Då blir öron döva och blickar som grus
Din kropp blir lika suddig som den är gräslig

När pengarna tog slut stannade du vid korsningen
Den som blev din topp blev min djupa grop
Vi grävde den ju tillsammans

Du som satte min diagnos och placerade mig i ett fack
har du någon gång själv upplevt lidelse din oförstående idiot?

Kommentarer
Postat av: Fiaah

Hej. Hoppas du haft en bra dag=)

2008-06-30 @ 21:35:29
URL: http://ffiaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback