Med en irrande kompassnål

"Med en irrande kompassnål"



Skapar och river
Gravar och himmel
Kring en ekivok synopsis

Jag är värnlös mitt i vinden
Men extremt intrikat när någon frivilligt försöker förstå


Skör
Akta mig
Läs min manual
och begrunda varningar


Öppnar och försluter
Avgrunder och möjligheter
Stackato må tyckas


När du ger hundra procent
befinner du dig i en viskös tvekamp


Frivol
Lämna mig
Här får ingen
kärleken tillbaka


Apatisk
Hysteri
Fruktan
Isolering
Vilsen
I en enda gigantisk mixer
Som ett övergrepp på mina perspektiv
Vad fan är det jag skapar?


Jag har lekt med en bumerang
som inte kommer tillbaka
Kastad över gapet där den kämpar
tappert för att försvinna i periferin


En gång enstavig fåne
Blind i mitt sökande
Och tragikomisk desorienterad
Som nu springer handlöst efter


Ingen ser på när jag faller
Ingen märker när jag tar mark
Krossas i miljoner bitar
som sprids likt aerosol med vinden


Överlever och försvinner
Döden och livet
Med avsmak existerar jag


Man finner alltid något lugubra
som kan erinra vilken beatnik jag är


Dyster
Bota mig
Från det obehag
den irrande nålen skapar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback