Betydelselös statist i mitt liv

"Betydelselös statist i mitt liv"



Tindrade ögon svajar i takt med golvet
Prydliga kläder börjar långsamt att glida isär
Jag har inte hört din röst under hela kvällen
Men vad har det för ett värde egentligen?
Med alkohol i din kropp förblir du
ändå en betydelselös statist i mitt liv


Men min syn har blivit sämre
Ouppmärksam vem du egentligen är
Sinnena försöker leta sig tillbaka
Skallen fylls av misslyckade lustar


Mörker faller över ett berusat par
Ett kapitel fylls med nattsvart smörja
Vidriga och patetiska försök till erotik
Platsen kan bara tolkas som gravt diffus


Under täcket ligger bevisen från igår
Men vem kan anklaga den andra?
Paniken får mina ögon att vakna till
Medan värken får mig att ligga kvar


Jag vet inte längre vem du är
För en tid sedan var du den jag älskade
Vi har fortfarande allt tillsammans
Men ingenting alls gemensamt


Det som alla ser utav oss är enbart rester
Trasiga pelare som trolöst försöker hålla ihop
Kan ingen komma och stoppa oss från förintelse?
Hindra oss att leva vidare så här


När jag är nykter kan du dra åt helvete
Då finns det ingen som tar mig över broarna
Ingen tröst som biter på mitt trasiga psyke
Enbart en som sänker mig djupt och våldsamt
Min spegelbild är enbart miljontals spillror
som faller tungt över jordens yta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback